Vođenje biznisa nije za one slabog srca; preduzetništvo je inherentno rizično. Uspješni vlasnici preduzeća moraju da budu sposobni da ublaže rizike dok istovremeno iznose proizvod ili uslugu na tržište po cijeni koja zadovoljava nivoe potražnje potrošača.
Iako postoji veliki broj malih preduzeća koja dobro posluju i koja su kontinuirano profitabilna, oko 33% malih preduzeća propadne u prve dvije godine, oko 50% propadne nakon pet godina, a otprilike 33% propadne nakon 10 godina ili duže.
Da biste zaštitili novo ili uspostavljeno poslovanje, potrebno je razumjeti šta može dovesti do poslovnog neuspjeha i kako se svaka prepreka može upravljati ili u potpunosti izbjeći. Najčešći razlozi zbog kojih mala preduzeća propadaju uključuju nedostatak kapitala ili finansiranja, zadržavanje neadekvatnog menadžerskog tima, neispravnu infrastrukturu ili poslovni model i neuspešne marketinške inicijative.
1. Finansijske prepreke
Primarni razlog zašto mala preduzeća propadaju je nedostatak sredstava ili obrtnog kapitala. U većini slučajeva, vlasnik preduzeća je blisko svjestan koliko novca je potrebno da bi se poslovanje održavalo na dnevnoj bazi, uključujući finansiranje platnog spiska; plaćanje fiksnih i različitih režijskih troškova, kao što su najam i režije; i osiguravanje da se spoljni dobavljači plaćaju na vrijeme; međutim, vlasnici propalih kompanija većinom nisu dovoljno svjesni koliko prihoda se ostvaruje prodajom proizvoda i usluga. Ovo “diskonekcija” dovodi do nedostataka u finansiranju koji mogu brzo dovesti do prestanka rada firme.
Drugi razlog su vlasnici biznisa koji ne znaju cijene proizvoda i usluga. Kako bi nadmašili konkurenciju u visoko zasićenim industrijama, kompanije mogu cijeniti proizvod ili uslugu daleko niže od sličnih ponuda, s namjerom da privuku nove kupce.
Iako je strategija u nekim slučajevima uspješna, preduzeća koja na kraju zatvore svoja vrata su ona koja predugo drže prenisku cijenu proizvoda ili usluge. Kada su troškovi proizvodnje, marketinga i isporuke veći od prihoda ostvarenih od nove prodaje, mala preduzeća nemaju drugog izbora osim da se zatvore.
Upravo sa ovakvim problemima Vam Koncept O može pomoći. Ukoliko osjećate da vam je potrebna pomoć, kontaktirajte nas i dopustite da Vam naši stručnjaci pomognu na putu da uspjeha.
Male kompanije u fazi pokretanja mogu se suočiti s izazovima u smislu pribavljanja finansiranja kako bi izveli novi proizvod na tržište, finansirali širenje ili platili tekuće troškove marketinga. Dok su “angel investitori” i konvencionalni bankarski zajmovi među izvorima finansiranja koji su dostupni malim preduzećima, nema svaka kompanija tok prihoda ili putanju rasta potrebnu za osiguranje većeg finansiranja od njih. Bez priliva sredstava za velike projekte ili tekućih potreba za obrtnim kapitalom, mala preduzeća su prisiljena zatvoriti svoja vrata.
Da bi pomogli malom preduzeću da se izbori sa uobičajenim finansijskim preprekama, vlasnici preduzeća bi prvo trebalo da utvrde realan budžet za poslovanje kompanije i da budu spremni da obezbjede nešto kapitala iz vlastite kase tokom faze pokretanja ili proširenja.
Imperativ je istražiti i osigurati mogućnosti finansiranja iz više prodajnih mjesta prije nego što finansiranje bude stvarno neophodno. Kada dođe vrijeme za dobijanje sredstava, vlasnici preduzeća bi već trebali imati različite izvore koje mogu iskoristiti za kapital.
2. Neadekvatno upravljanje / menadžment
Još jedan čest razlog zbog kojeg mala preduzeća propadaju je nedostatak poslovnog duha od strane menadžerskog tima ili vlasnika preduzeća. U nekim slučajevima, vlasnik preduzeća je jedina osoba na višem nivou u kompaniji, posebno kada je poslovanje u prvoj godini ili dvije.
Iako vlasnik može imati vještine potrebne za kreiranje i prodaju održivog proizvoda ili usluge, često mu nedostaju atributi snažnog menadžera i nemaju vremena da uspješno nadgledaju druge zaposlenike. Bez posvećenog menadžerskog tima, vlasnik preduzeća ima veći potencijal da loše upravlja određenim aspektima poslovanja, bilo da se radi o finansijama, zapošljavanju ili marketingu.
VAŽNO: Većina malih preduzeća počinje sa ušteđevinom preduzetnika ili novcem prijatelja i porodice, a zatim traži spoljno finansiranje za rast. Koncept O dugi niz godina, svakodnevno, radi sa raznim fondovima za finansiranje novih ali i postojećih preduzeća. Ostavite nam svoje podatke i mi ćemo Vam se javiti sa svim adekvatnim opcijama koje vam mogu donijeti dodatno finansiranje.
Pametni vlasnici preduzeća delegiraju aktivnosti koje ne obavljaju dobro ili imaju malo vremena da ih uspešno provedu, na druge. Snažan menadžerski tim je jedan od prvih dodataka koji su potrebni malom preduzeću da bi nastavio sa radom iu budućnosti. Za vlasnike preduzeća je važno da se osjećaju ugodno s nivoom razumijevanja svakog menadžera u vezi s poslovanjem, sadašnjim i budućim zaposlenima, te proizvodima ili uslugama.
3. Neefikasno poslovno planiranje
Mala preduzeća često zanemaruju važnost efikasnog poslovnog planiranja prije otvaranja svojih vrata. Ispravan poslovni plan treba da sadrži najmanje:
Jasan opis poslovanja
Trenutne i buduće potrebe zaposlenih i menadžmenta
Prilike i prijetnje unutar šireg tržišta
Potrebe za kapitalom, uključujući projektovani novčani tok i različite budžete
Marketinške inicijative
Analiza konkurencije
Vlasnici preduzeća koji ne uspiju da odgovore na potrebe poslovanja kroz dobro osmišljen plan prije početka poslovanja, postavljaju svoje kompanije pred ozbiljne izazove a često i fatalne. Slično tome, preduzeće koje redovno ne revidira početni poslovni plan – ili ono koje nije spremno da se prilagodi promjenama na tržištu ili industriji – susreće se sa potencijalno nepremostivim preprekama tokom svog životnog vijeka.
Kako bi izbjegli zamke povezane s poslovnim planovima, poduzetnici bi trebali dobro razumjeti svoju industriju i konkurenciju prije pokretanja kompanije. Specifičan poslovni model i infrastruktura kompanije treba da se uspostavi mnogo prije nego što se proizvodi ili usluge ponude kupcima, a potencijalne tokove prihoda treba realno projicirati mnogo prije. Kreiranje i održavanje poslovnog plana ključno je za dugoročno vođenje uspješne kompanije.
4. Marketinški pehovi i pogreške
Vlasnici preduzeća često ne uspijevaju da se pripreme za marketinške potrebe kompanije u smislu potrebnog kapitala, dosega potencijalnih kupaca i tačnih projekcija omjera konverzije. Kada kompanije potcijene ukupne troškove ranih marketinških kampanja, može biti teško osigurati finansiranje ili preusmjeriti kapital iz drugih poslovnih odjela kako bi se nadoknadio manjak.
Budući da je marketing ključni aspekt svakog poslovanja u ranoj fazi, potrebno je da kompanije osiguraju da su uspostavile realne budžete za sadašnje i buduće marketinške potrebe.
Slično tome, imati realne projekcije u smislu dosega ciljne publike i omjera konverzije prodaje ključno je za uspjeh marketinške kampanje. Kompanije koje ne razumiju ove aspekte zdravih marketinških strategija vjerojatnije će propasti nego kompanije koje odvoje vrijeme da kreiraju i implementiraju isplative, uspješne kampanje.
Smatrate da ste ipak na dobrom putu i vrijeme je za širenjem? Naučite kako preduzeti naredne korake da vaša firma se proširi horizontalno, ali i vertikalno.