Osnivanje firme (d. o. o.) brzo i efikasno uz nas. Mi nudimo kompletnu podršku prilikom osnivanja firme u BiH. Nama povjerite osnivanje firme i uvjerite se u kvalitet usluge i profesionalnost našeg tima.

Visoka stručnost kadra olakšava osnivanje firme

Osnivanje firme - D.O.O

Osnivanje firme (Društvo sa ograničenom odgovornošću d.o.o), je svakako najzastupljeniji oblik privrednog društva sa svojstvom pravnog lica. Također je najčešći izbor privrednog društva u svijetu biznisa kod nas.

Osnivanjem firme (doo) kao oblika privrednih društva sa svojstvom pravnog lica, omogućava se odvajanje imovine i odgovornosti osnivača (vlasnika), kao i ostvarenje izvjesnih ciljeva koje ne bi bilo moguće postići individualno, bez udruživanja ljudi i sredstava, odnosno imovine.

Prednosti pokretanja vlastitog biznisa su velike, od zadovoljstva pretvaranja ideje u realizaciju, upravljanjem preduzećem i timom ljudi (a ne biti podređen), fleksibilnog radnog vremena, ostvarenja dobiti i doprinosa u društvu.

Kako bi smo Vam pomogli prilikom odluke o pokretanju vlastitog biznisa, iznijet ćemo koje korake i aktivnosti treba preduzeti prilikom registracije firme (u ovom slučaju d.o.o.), potreban vremenski rok i sredstva.

Osnivanje firme -D.O.O firma  omogućava veču prepoznatljivost, nizak osnivački kapital , mogućnost dokapitalizacije, veći obim poslovanja, ograničenu odgovornost članova/osnivača i drugo.

Konsultacije sa Koncept O – pomaže kompanijama da procene svoje veštine i izaberu novi pravac koji talente tima i resurse najefikasnije koristi.

Koraci i informacije

Za osnivanje firme sljedeći koraci su neophodni :  

  • Odabrati ime kompanije, adresu, djelatnost i ovlaštenu osobu za predstavljanje kompanije
  • Provjeriti ime kompanije u registru sudskih kompanija
  • Odrediti inicijalni kapital za uspostavljanje kompanije
  • Potpisati punomoć i akt o osnivanju kompanije
  • Položiti početni kapital na bankovni račun
  • Predati svu potrebnu dokumentaciju registru sudskih kompanija
  • Platite administrativno donošenje Odluke suda o osnivanju kompanije
  • Kreirajte pečat kompanije 
  • Ispunite ugovor o zakupu imovine i računovodstveni ugovor
  • Sve potrebne dokumente podnesite u kancelariju Poreske uprave kako biste dobili lični broj
  • Podnesite aplikaciju i povezane dokumente za standardni industrijski klasifikacijski kod
  • Predati dokumente za otvaranje bankovnog računa za firmu
  • Plaćajte komunalni porez
  • Kreiranje ugovora za direktorske pozicije i/ili za ostale radnike
  • Podnesite ugovor poreskoj upravi
  • Kupite fiskalnu kasu i registrirajte fiskalne pisače 

Detalniji informacije o koracima ka osnivanju firme :  

Osnivački akt

Prvi korak pri registraciji je izrada osnivačkog akta. Osnivački akt može biti u formi odluke ili u formi ugovora.  Osnivački akt sastavlja notar ili advokat a potrebni su mu slijedeći podaci:

  • Ime i prezime, te adresa osnivača društva,
  • Iznos osnivačkog kapitala,
  • Ko je osnivač/osnivači,
  • Ko je direktor, vođenje poslova i zastupanje društva (imenovanje lica ovlaštenih za vođenje poslova i zastupanje kao i za registraciju društva u sudskom registru),
  • Koji je naziv društva, sjedište i djelatnost kojom će se društvo baviti,
  • Prava i obaveze članova društva,
  • Postupak u slučaju da neko od osnivača društva ne uplati svoj ulog u novcu do ugovorenog roka ili ne ispuni neku drugu dogovorenu obavezu,
  • Izmirivanje troškova osnivanja društva (od strane osnivača ili nove kompanije),
  • Posljedice neuspjelog osnivanja društva,
  • Ovjeren potpis osnivača ili ovlaštenog zastupnika za registraciju društva u BiH.

Iznos osnivačkog kapitala uplaćujete na prelazni račun jedne od banaka u BiH (Uplatnica vam je potrebna kao dokaz koji prilažete sudu).

Registracija firme

Registracija kod općinskog suda – Registracija se vrši kod odjeljenja registra za upis pravnih lica. Za registraciju je neophodno dostaviti sljedeću dokumentaciju:

  • Zahtjev za registraciju,
  • Osnivački akt,
  • Dokaz o uplati osnovnog kapitala na privremeni račun u banci,
  • Dokaz o uplati sudske takse i potvrda o uplati takse za objavljivanje oglasa o osnivanju firme u Službenim novinama FBiH,
  • Potvrda iz poreske uprave o nepostojanju duga,
  • Ovjeren potpis lica ovlaštenog za zastupanje firme u unutrašnjem i vanjskom prometu,
  • Izjava direktora o prihvatanju dužnosti.

Platiti administrativne troškove i preuzeti Rješenje o registraciji kompanije od Suda.

Izrada pečata – Nakon završene registracije izrađujete pečat na kojem stoji naziv vaše firme. Da biste mogli izraditi pečat potrebno je da priložite i kopiju rješenja o upisu društva u sudski registar.

Potpisati Ugovor sa Agencijom za računovodstvo i Ugovor o zakupu prostora.

ID broj i Transakciji račun

Zahtjev za izdavanje statističkog, ID broja i šifre djelatnosti – Nakon završene registracije, potrebno je da vašu firmu registrujete u Registru preduzeća u Zavodu za statistiku. Poreznoj Upravi podnosite Zahtjev za dobivanje ID broja i Obavještenja o razvrstavanju na šifru djelatnosti.

Otvaranje transakcijskog računa u banci – Da biste otvorili žiro-račun u banci potrebno je dostaviti kopije sljedećih dokumenata:

  • Rješenja o upisu u sudski registar ,
  • Rješenje o identifikacionom broju,
  • Identifikacioni dokument za osobe koje trebaju dobiti punomoć za žiro-račun koji se otvara,
  • Ovjeren potpis ovlaštenih osoba za platni promet.

Završni koraci u osnivanju firme

Završni koraci su plaćanje komunalne takse, izrada ugovora o radu te prijava društva i zaposlenih u poresku upravu.

Da biste prijavili firmu u nadležnu poresku upravu potrebni su vam slijedeći dokumenti:

  • Rješenje o upisu u sudski registar,
  • Rjesenje o matičnom/identifikacionom broju,
  • Obrazac za prijavu kompanije.

Za registraciju zaposlenih potreban je sljedeći dokument: Odgovarajući obrazac za upis u jedinstveni registar (može se preuzeti kod nadležne Porezne uprave prema sjedištu tvrtke).

Podnošenje zahtjeva za inicijalnu fiskalizaciju i ugovaranje sa ovlaštenim serviserom je slijedeći korak.

Pribavljanje dozvole za obavljanje djelatnosti. – Nadležnom općinskom ili kantonalnom organu (zavisno od djelatnosti) trebate podnijeti izjavu o ispunjavanju tehničkih uslova poslovnog prostora radi početka obavljanja djelatnosti. Kako bi pribavili ovu dozvolu potrebno je da dostavite sljedeće dokumente:

  • Zahtjev za dozvolu,
  • Punomoć, osim ako direktor sam ne poduzima potrebne korake,
  • Dokaz da kompanije ima poslovni prostor i potrebnu opremu,
  • Dokaz o registraciji direktora i uposlenika u poreznoj upravi,
  • Uvjerenje o izmirivanju administrativne takse,
  • Stručno mišljenje o zaštiti od buke,
  • Potvrda o električnim instalacijama,
  • Potvrda o zaštiti od požara.

Vremenski period trajanja registracije d.o.o. od dostavljanja potpune dokumentacije sudu do dobijanja Rješenja je 10-20 dana.

Pribavljanjem dozvole za obavljanje djelatnosti ste stekli uslove za početak poslovanja. Prijedlog je da se obratite za pomoć pri registraciji firme te da energiju, kreativnost i upornost čuvate za vršenje registrovanih poslovnih aktivnosti. 

Također detalnije informacije o navedenim koracima možete pronaći na stranici Privredne Komore Kantona Sarajevo na sljedećem linku osnivanje_firme_pkks

Trebate savjet ?

Naš tim za podršku će Vam rado pomoći.

Koncept O agencija je neprocjenjiv partner. Naši timovi surađivali su kako bi podržali rastuće polje praktičara koji koriste kolektivni uticaj.

konsalting agencija
Anela Mešić
Direktor , Koncept O

Looking for a First-Class Business Plan Consultant?