Osnivanje firme (d. o. o.) brzo i efikasno uz nas. Mi nudimo kompletnu podršku prilikom osnivanja firme u BiH. Nama povjerite osnivanje firme i uvjerite se u kvalitet usluge i profesionalnost našeg tima.
Osnivanje firme - D.O.O
Osnivanje firme (Društvo sa ograničenom odgovornošću d.o.o), je svakako najzastupljeniji oblik privrednog društva sa svojstvom pravnog lica. Također je najčešći izbor privrednog društva u svijetu biznisa kod nas.
Osnivanjem firme (doo) kao oblika privrednih društva sa svojstvom pravnog lica, omogućava se odvajanje imovine i odgovornosti osnivača (vlasnika), kao i ostvarenje izvjesnih ciljeva koje ne bi bilo moguće postići individualno, bez udruživanja ljudi i sredstava, odnosno imovine.
Prednosti pokretanja vlastitog biznisa su velike, od zadovoljstva pretvaranja ideje u realizaciju, upravljanjem preduzećem i timom ljudi (a ne biti podređen), fleksibilnog radnog vremena, ostvarenja dobiti i doprinosa u društvu.
Kako bi smo Vam pomogli prilikom odluke o pokretanju vlastitog biznisa, iznijet ćemo koje korake i aktivnosti treba preduzeti prilikom registracije firme (u ovom slučaju d.o.o.), potreban vremenski rok i sredstva.
Osnivanje firme -D.O.O firma omogućava veču prepoznatljivost, nizak osnivački kapital , mogućnost dokapitalizacije, veći obim poslovanja, ograničenu odgovornost članova/osnivača i drugo.
Konsultacije sa Koncept O – pomaže kompanijama da procene svoje veštine i izaberu novi pravac koji talente tima i resurse najefikasnije koristi.
Koraci i informacije
Za osnivanje firme sljedeći koraci su neophodni :
- Odabrati ime kompanije, adresu, djelatnost i ovlaštenu osobu za predstavljanje kompanije
- Provjeriti ime kompanije u registru sudskih kompanija
- Odrediti inicijalni kapital za uspostavljanje kompanije
- Potpisati punomoć i akt o osnivanju kompanije
- Položiti početni kapital na bankovni račun
- Predati svu potrebnu dokumentaciju registru sudskih kompanija
- Platite administrativno donošenje Odluke suda o osnivanju kompanije
- Kreirajte pečat kompanije
- Ispunite ugovor o zakupu imovine i računovodstveni ugovor
- Sve potrebne dokumente podnesite u kancelariju Poreske uprave kako biste dobili lični broj
- Podnesite aplikaciju i povezane dokumente za standardni industrijski klasifikacijski kod
- Predati dokumente za otvaranje bankovnog računa za firmu
- Plaćajte komunalni porez
- Kreiranje ugovora za direktorske pozicije i/ili za ostale radnike
- Podnesite ugovor poreskoj upravi
- Kupite fiskalnu kasu i registrirajte fiskalne pisače
Detalniji informacije o koracima ka osnivanju firme :
Osnivački akt
Prvi korak pri registraciji je izrada osnivačkog akta. Osnivački akt može biti u formi odluke ili u formi ugovora. Osnivački akt sastavlja notar ili advokat a potrebni su mu slijedeći podaci:
- Ime i prezime, te adresa osnivača društva,
- Iznos osnivačkog kapitala,
- Ko je osnivač/osnivači,
- Ko je direktor, vođenje poslova i zastupanje društva (imenovanje lica ovlaštenih za vođenje poslova i zastupanje kao i za registraciju društva u sudskom registru),
- Koji je naziv društva, sjedište i djelatnost kojom će se društvo baviti,
- Prava i obaveze članova društva,
- Postupak u slučaju da neko od osnivača društva ne uplati svoj ulog u novcu do ugovorenog roka ili ne ispuni neku drugu dogovorenu obavezu,
- Izmirivanje troškova osnivanja društva (od strane osnivača ili nove kompanije),
- Posljedice neuspjelog osnivanja društva,
- Ovjeren potpis osnivača ili ovlaštenog zastupnika za registraciju društva u BiH.
Iznos osnivačkog kapitala uplaćujete na prelazni račun jedne od banaka u BiH (Uplatnica vam je potrebna kao dokaz koji prilažete sudu).
Registracija firme
Registracija kod općinskog suda – Registracija se vrši kod odjeljenja registra za upis pravnih lica. Za registraciju je neophodno dostaviti sljedeću dokumentaciju:
- Zahtjev za registraciju,
- Osnivački akt,
- Dokaz o uplati osnovnog kapitala na privremeni račun u banci,
- Dokaz o uplati sudske takse i potvrda o uplati takse za objavljivanje oglasa o osnivanju firme u Službenim novinama FBiH,
- Potvrda iz poreske uprave o nepostojanju duga,
- Ovjeren potpis lica ovlaštenog za zastupanje firme u unutrašnjem i vanjskom prometu,
- Izjava direktora o prihvatanju dužnosti.
Platiti administrativne troškove i preuzeti Rješenje o registraciji kompanije od Suda.
Izrada pečata – Nakon završene registracije izrađujete pečat na kojem stoji naziv vaše firme. Da biste mogli izraditi pečat potrebno je da priložite i kopiju rješenja o upisu društva u sudski registar.
Potpisati Ugovor sa Agencijom za računovodstvo i Ugovor o zakupu prostora.
ID broj i Transakciji račun
Zahtjev za izdavanje statističkog, ID broja i šifre djelatnosti – Nakon završene registracije, potrebno je da vašu firmu registrujete u Registru preduzeća u Zavodu za statistiku. Poreznoj Upravi podnosite Zahtjev za dobivanje ID broja i Obavještenja o razvrstavanju na šifru djelatnosti.
Otvaranje transakcijskog računa u banci – Da biste otvorili žiro-račun u banci potrebno je dostaviti kopije sljedećih dokumenata:
- Rješenja o upisu u sudski registar ,
- Rješenje o identifikacionom broju,
- Identifikacioni dokument za osobe koje trebaju dobiti punomoć za žiro-račun koji se otvara,
- Ovjeren potpis ovlaštenih osoba za platni promet.
Završni koraci u osnivanju firme
Završni koraci su plaćanje komunalne takse, izrada ugovora o radu te prijava društva i zaposlenih u poresku upravu.
Da biste prijavili firmu u nadležnu poresku upravu potrebni su vam slijedeći dokumenti:
- Rješenje o upisu u sudski registar,
- Rjesenje o matičnom/identifikacionom broju,
- Obrazac za prijavu kompanije.
Za registraciju zaposlenih potreban je sljedeći dokument: Odgovarajući obrazac za upis u jedinstveni registar (može se preuzeti kod nadležne Porezne uprave prema sjedištu tvrtke).
Podnošenje zahtjeva za inicijalnu fiskalizaciju i ugovaranje sa ovlaštenim serviserom je slijedeći korak.
Pribavljanje dozvole za obavljanje djelatnosti. – Nadležnom općinskom ili kantonalnom organu (zavisno od djelatnosti) trebate podnijeti izjavu o ispunjavanju tehničkih uslova poslovnog prostora radi početka obavljanja djelatnosti. Kako bi pribavili ovu dozvolu potrebno je da dostavite sljedeće dokumente:
- Zahtjev za dozvolu,
- Punomoć, osim ako direktor sam ne poduzima potrebne korake,
- Dokaz da kompanije ima poslovni prostor i potrebnu opremu,
- Dokaz o registraciji direktora i uposlenika u poreznoj upravi,
- Uvjerenje o izmirivanju administrativne takse,
- Stručno mišljenje o zaštiti od buke,
- Potvrda o električnim instalacijama,
- Potvrda o zaštiti od požara.
Vremenski period trajanja registracije d.o.o. od dostavljanja potpune dokumentacije sudu do dobijanja Rješenja je 10-20 dana.
Pribavljanjem dozvole za obavljanje djelatnosti ste stekli uslove za početak poslovanja. Prijedlog je da se obratite za pomoć pri registraciji firme te da energiju, kreativnost i upornost čuvate za vršenje registrovanih poslovnih aktivnosti.
Također detalnije informacije o navedenim koracima možete pronaći na stranici Privredne Komore Kantona Sarajevo na sljedećem linku osnivanje_firme_pkks
Koncept O agencija je neprocjenjiv partner. Naši timovi surađivali su kako bi podržali rastuće polje praktičara koji koriste kolektivni uticaj.